Na co zwrócić uwagę szukając specjalisty od naprawy komputerów?

Obecnie życie bez sprawnego komputera jest wręcz niemożliwe. Komputery wykorzystujemy w pracy, kontaktach z bliskimi, dokonywania wszelkiego rodzaju transakcji płatniczych, czy do relaksu.

Zdarza się jednak, że sprzęt elektroniczny zaczyna szwankować i przestaje działać poprawnie. Wiele osób decyduje się na wysłanie komputera lub laptopa do serwisu. Jak jednak wybrać serwis komputerowy?

Najczęstsze przyczyny oddania komputera do serwisu
• odzyskiwanie utraconych danych np. ważnych plików, maili, zdjęć
• czyszczenie wnętrza komputerów
• konserwacja chłodzenia, wymiana past, termopadów
• weryfikacja czy sprzęt nie jest zawirusowany oraz usunięcie niechcianego oprogramowania
• naprawa uszkodzeń spowodowanych przez użytkownika, na przykład zalanie, pęknięta matryca, konserwacja zawiasów
• instalacja systemu operacyjnego oraz typowych programów

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru serwisu?
Najlepiej mieć swój sprawdzony lub polecony przez znajomych serwis ale jeżeli takiego nie mamy to powinniśmy sprawdzić kilka istotnych rzeczy, by mieć pewność, że wybieramy odpowiednie miejsce. Najbardziej istotną rzeczą, którą należy przeanalizować, jest zakres usług oferowanych przez serwis. Poza rodzajami usług, które wykonuje serwis, należy sprawdzić także jaki jest czas naprawy lub czy też istnieje możliwość przyjazdu specjalisty do nas, by ten ocenił występujące problemy. Należy sprawdzić także, czy serwis podaje wszystkie dane kontaktowe. To ważne, ponieważ serwisy powinny być prowadzone przez profesjonalistów, którzy wiedzą, co robią. Zdarzają się jednak serwisy, które są prowadzone przez osoby bez doświadczenia, które zamiast naprawić komputer, wykradną nasze dane lub usuną bardzo istotne pliki. Bardzo częstym błędem jest także decydowanie się na skorzystanie z usług reklamujących się w wielu miejscach studentów lub osób, które tak dorabiają. Ceny takiego rozwiązania są oczywiście niższe, ale z drugiej strony nie mamy nigdy pewności, że naprawa laptopów lub komputerów będzie skuteczna i nie pozostawi niepożądanych skutków. Dla wielu osób istotnym czynnikiem jest czas, na jaki będziemy musieli oddać nasz sprzęt do serwisu oraz ile będzie kosztować naprawa. Osoby niedoświadczone, które nie znają się na sprzęcie komputerowym oraz cenach podzespołów, muszą polegać na wiedzy specjalistów. Warto więc decydować się na serwis, któremu możemy zaufać pod tym względem. Warto sprawdzać także, czy części zamienne, które są nam oferowane, są równie dobre, jak te aktualnie posiadane lub czy są też z podobnego zakresu cenowego. No i oczywiście warto sprawdzić jak długo funkcjonuje serwis oraz jakie ma opinie.

Jaka jest różnica w obsłudze klientów indywidualnych a firm przy naprawie komputerów?
Wiele serwisów komputerowych oferuje także różne usługi dla klientów indywidualnych i klientów biznesowych, którzy również chętnie korzystają z usług takich serwisów. Różnica jednak polega na oczekiwaniach wobec serwisu. Przeważnie klienci indywidualni zgłaszają się do serwisów z mniejszymi lub większymi problemami, które można naprawić w kilka dni lub ostatecznie kilkanaście. Klienci tacy oczekują sprawnej obsługi i jak najszybszego odzyskania swojego sprzętu. Klienci biznesowi mają zaś trochę inne wymagania. Poza naprawą komputerów i laptopów oraz konserwacją innych sprzętów elektronicznych korporacje poszukują dodatkowych usług takich jak całodobowy serwis z dojazdem do klienta czy też różnego rodzaju pakietów ochrony danych lub ich odzyskiwania. Zmienia się także sposób współpracy pomiędzy serwisami a klientami. Klienci indywidualni najczęściej zlecają pojedyncze naprawy raz na jakiś czas. Klientów biznesowych interesują zaś długotrwałe współprace, co pozwala im sprawnie funkcjonować i mieć pewność, że w razie awarii wszelkie usterki zostaną sprawnie naprawione. Wybór serwisu komputerowego to bardzo istotny wybór. Nie powinniśmy kierować się jedynie ceną usług. Istotny może okazać się czas oczekiwania na naprawiony sprzęt, ale także doświadczenie osób pracujących w serwisie. Należy bowiem wybierać jedynie miejsca prowadzone przez specjalistów, którzy zagwarantują, że naprawa będzie skuteczna, a nasze dane będą bezpieczne. Ostatnie bowiem czego chcielibyśmy po oddaniu sprzętu do serwisu to utrata istotnych danych.

Posted on
„Boję się zablokowania mojej firmowej poczty”
Odzyskanie danych jest drogie. Robisz backup?
Jak poradzić sobie ze spamem na firmowych skrzynkach pocztowych?